most-kina

(Фото) После девет години изградба, се отвара најголемиот мост на светот

По девет години изградба, во мај или јуни оваа година, Кина ќе го отвори мостот Хонг Конг-Чухаи-Макао за сообраќај, пишува “China Daily” на почетокот на оваа година.

Дури и за кинеските поими, станува збор за вистински мегапроект. Со должина од 55 километри, ова е најдолгиот мост во светот кој се протега низ вода. Изграден во форма на буквата Y, тој ги поврзува трите големи градови (Хонг Конг, Чухаи и Макао), а целата структура  всушност е спој на мост и подводни тунели.

На пример, главниот дел од структурата се состои од 22,9 километри долг мост и 6,6 километри долг подводен тунел.

Колку е импресивен мостот, зборува и податокот дека за 20 пати е подолго од познатиот мост на Голден Гејт во Сан Франциско.

Макотрпната изградба била обележана со пречекорување на роковите, пречекорување на буџетот, фатални несреќи и бројни други проблеми, но инженерите и работниците сепак го донесоа овој мегапроект до крај.

Тие ја користеле најновата достапна технологија со што би овозможиле структурите да ги “издржат” и најголемите природни катастрофи, како што се земјотресот со 8 степени на Рихтер, супертејфун или дури урад на брод од 300.000 тони во структурата на мостот, пишуваа Xie Chuanjiao и Zhao Lei за Телеграф.

Исто така, во структурата е вградено 400.000 тони челик, што е 60 пати повеќе од потребното за изградба на Ајфеловата кула. На двата краја од тунелот се изградени два вештачки острови, секоја засилена со 120 огромни челични цилиндри, високи 55 метри, ширина 22 метри и тежина од околу 550 тони, како и најголем патнички авион во светот, Ербас А380.

Главниот дизајнер на мостот, Менг Фанчао, изјавил дека при дизајнирањето на структурата, неговиот тим побарал совет од експерти од различни области, како што се заштитата на животната средина, хидрологијата, поморската навигација, воздухопловството, економијата и цела низа мостови и други големи инфраструктурни проекти.

Конечната рута на мостот и тунелот биле избрани само по внимателна евалуација на десетина или повеќе предложени решенија, пишува Телеграф.

Целиот проект чини околу 116 милијарди кинески јуани (18,5 милијарди долари, 55 пати повеќе од цената на мостот во Pelješac според понудата на кинеската компанија CBRC), а неговите дизајнери очекуваат неговиот животен век да изнесува 120 години , околу 20 години подолго од “нормата” за мостови изградени на море.

Кога ќе се пушти во промет, рутата од меѓународниот аеродром Хонг Конг до источниот брег на Макао ќе се скрати од сегашните 4 часа на само 30 минути, велат официјалните проценки. Околу 2030.година дневно преку него би требало да поминуваат околу 29.000 возила и 126.000 патници дневно  додека под подморскиот тунел ќе поминуваат околу 4000 бродови на ден.

Првата идеја за изградбата на мостот ја изнел хонгкошкиот тајкун  Ву Јинг-шенг уште во 1983 година, а властите сериозно започнале да ја разгледуваат оваа идеја дури по обединувањето со Кина во 1997 година.

Конечно, по серијата преговори меѓу властите на трите градови кој мостот Државниот совет во 2009 година, го одобри конечниот план и започна изградбата на мостот.

Foto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA NewsFoto: UPPA News

Извор:cdm




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


two + 7 =

%d bloggers like this: