Иако изборот за песна на Евровизија, е настан кој нема посебно значење за оние кои најмногу се заинтересирани за внатрешна и надворешна политика, се чини дека победата на украинскиот претставник Сузана -Џамaладинова-Џамал во Шведска во 2016 година го означи враќањето на овој тренд на овој официјално “аполитичен” музички настан.

Имено, украинската пејачка Џамал победи со песната “1944”, во која ја “отпеа“ депортација на Кримските Татари во 1944 година, која била наредена од страна на тогашниот советски лидер Јосиф Висарионович Сталин како одмазди за соработката на Татар со нацистите.

И покрај фактот дека според правилата на Евровизија мора да остане надвор од политиката, ова годинава се очекува да се одбележи рекорден број песни со политичка конотација, пишува шведскиот дневен весник Dagens Nyheter.

Авторката на статијата Хана Фал претпоставува дека врвни отценки во финалето ќе добијат песни за тажната судбина на бегалците, терористичките напади во Европа и на Блискиот Исток и насилството врз жените.

“На бродот” L’Aquarius “, на кој во Северна Африка се качија нигериски имигранти на патот кон Европа, на 21 март минатата година се роди бебе. Наречено било милост. Истиот ден, француското дуо Madame Monsieur  на интернет ја виде фотографијата на детето и веднаш за тоа напишаа песна. По 10 месеци, Французите ја избрале оваа песна да ги претставува на Евросонг, а песната веќе е хит во Франција. Се очекува дека тие ќе го заземат местото на самиот врв на оценувањето за да влезат во финалето на 12 мај “, пишува Дагенс Нихетер.

“Во мај 2017 година, бомба експлодирала во концертниот комплекс во Манчестер. По овој напад, Ермал Мета и Фабрицио Моро ја напишаа песната “Non mi avete fatto niente“, во преводот Не ми направивте направи ништо. Песната зборува за терористички напади во Европа и на Блискиот Исток. Исто така, се очекува таа да влезе во првите десет “, продолжува Хана Фал.

“Истото може да се каже и за израелската песна” Toy “од Нета Барзилаи. Песната е инспирирана од работата на движењето MeToo, кое неодамна се прошири низ целиот свет. “Жените почнуваат повторно да го креваат гласот”, изјавила пеачката во интервју за Dagens Nyheter.

“Сепак, на Евровизијата забрането изразување на своите политички ставови, било на сцената или пред изведбата. Нема “контроверзни знамиња” во “зелената соба” и на прес-конференции не смее да има запаливи говори. Покрај тоа, учесниците, се разбира, се плашат од губење на дел од публиката, бидејќи им е потребна најширока поддршка за победа. Може да се каже дека овие услови доведуваат до фактот дека конкурентите пеат на неодредени љубовни теми и “друга незначителна глупост”. Ова е делумно точно, но конкуренцијата во исто време отсекогаш била во првите редови на политиката. Најочигледен пример е Евросонг 1990 година. Во есента 1989 година падна Берлинскиот ѕид, настан кој остави сериозен впечаток за натпреварувачите. Повеќе од 12 песни се посветени на Европа или на нејзината иднина во еден или друг облик “, продолжува шведската новинарка кој го уредува делот на културата за Dagens Nyheter.

Во текот на последните неколку години, натпреварувачите се свртеа кон внатрешните конфликти во Европа, вклучувајќи ја и кризата во Украина, која во 2016 година доведе до победа на Џамал ​​со песната “1944” за депортацијата на Кримските Татари. Песната беше одреден одговор на “анексијата” на Крим од страна на Руската Федерација.

Во моментов, Евросонг е под влијание на кризи на бегалците, терористички напади и светско движење MeToo, кое не можеше да не се одрази на изборот на песни.

“Прашањето е дали телевизиските гледачи се подготвени да гласаат за помилување во духот на феминизам или сочувство за бегалците од кризните области? Со оглед на политичките трендови во Шведска и остатокот од Европа, можеби се мислело дека учесниците со солзи во очите ќе добијат повеќе гласови само затоа што ќе пеат за “Жените кои исто така се вредни” и “Човештвото кое е прекрасно!” Заклучува Хана Фал.

Извор:logicno.com

Откажи одговор

Ве молиме внесете го вашиот коментар
Ве молам ставете го вашето име