САД шокирани – Кина го презеде Израелското пристаниште Хаифа

0
716
Израелскиот весник Хаарец објави вест што предизвика аларм во Пентагон.
Имено, Израел клучевите на своето најголемо пристаниште му го дава на Кина, а американската морнарица најверојатно ќе го напушти Израел барем како клучно прристаниште на Шестата флота.
Кина ќе го користи пристаништето Хаифа, во близина на кое се наоѓаат израелски нуклеарни подморници, ама изгледа дека никој во Израел не размислувал за стратешките последици од оваа одлука, пишува Хаарец.
Шаул Хорев прв предупредил на ова, ама никој не го забележал. Хорев е резервен бригаден генерал на израелските сили и служи како поморски офицер и претседател на Комисијата за атомска енергија, објави израелскиот весник.
Се разбира, преземањето на пристаништето Хаифа од страна на Кинезите предизвикува грижи во Пентагон, бидејќи американската морнарица го користи ова пристаниште.
Израелската армија ги потврди растечките економски врски меѓу Израел и Кина, особено откако Кина потпиша 25-годишен договор во 2015 година според кој во пристаништето Хаифа можат да послуваат кинески компании.
“Ама, ако Кина и го купи пристаништето, под изговор за градење трговска рута од Индискиот Океан преку Суетскиот канал кон Европа, како што направија во пристаништето Пиреј, Грција, како тоа ќе се одрази на безбедноста на земјата?”, Изјави израелскиот бригаден генерал Шаул Хорев, кој ова го изјавил во интервју за новинската агенција Аруц Шева.
Генералот Хорев изрази сериозна загриженост за можното преземање на пристаништето од страна на Кина.
“Ние на таа можност не обрнавме доволно внимание. Еден од високите американски претставници на конференцијата праша дали американската шеста флота може да се смета на Хаифа како нејзино домашно пристаниште? Со оглед на кинеското преземање, ова прашање повеќе не е на дневен ред “, рекол Хорев, повикувајќи го израелскиот безбедносен механизам да ги провери инвестициите на Кина во Израел и Медитеранот за да осигури дека тие нема да им наштетат на безбедносните интереси на Израел и неговите партнери како што се САД.
Шангајската меѓународна пристанишна група (СИПГ) ќе управува со најголемото израелско пристаниште Хаифа врз основа на 25-годишен договор од 2021 година. Неодамна, SIPG нарача кинеска компанија за изградба на ново пристаниште во јужниот израелски Ашдод.
 Haifa luka izrael
ФОТО: Пристаниште Хаифа, Израел
Според различни извештаи, Кина троши околу 150 милијарди американски долари во земјите вклучени во проектот “Еден појас – еден пат” со кој Кина има намера да ги поврзе Азија, Европа и Африка во голема зона на слободна трговија.
Медитеранските пристаништа како Хаифа се клучни елементи во овој коридор. Кина се надева дека “Патот на свилата на 21 век” ќе биде целосно воспоставен до 2049 година.
Но, за Американците, исто така важно е израелското пристаниште, првенствено за координирање на поморските активности во регионот. Ако пристаништето Хаифа е под контрола на Кинезите, тоа, секако, ќе предизвика промени во плановите на Пентагон.
Може да се каже дека Израел во голема мера зависи од САД, но пред два дена пратениците на САД практично ја зајакнаа воената помош на Израел од 38 милијарди долари во текот на следните десет години и оваа помош не можеше да се укине ниту од Конгресот, ниту од страна на сегашната и идната американска администрација.
Од друга страна, јасно е дека Кина прави голем пробив во светот, првенствено поради тоа што односите со Кина имаат позитивни економски ефекти, објави израелскиот весник.
Izraelska podmornica I.N.S DolfinФото:Израелската подморница од класата Делфин, И.Н.С. Dolfin, (5 во активна служба)
Портал Maritime Executive пишува дека се очекува  Shanghai International Port група да ја преземе контролата над пристаништето  Хаифа во 2021 година, што значи дека кинеско присуство во една од стратешките пристаништа во регионот. Овој потег се најде под силен отпор од израелските воени претставници, и според новиот извештај, овој договор може да има влијание врз поморските операции на САД во источниот Медитеран.
Според коментарите неодамна објавени во Њусвик-Newsweek, поранешниот командант на американските поморски операции, адмирал Гери Ругхед, верува дека кинеското преземање на Хаифа значи дека бродовите на морнариците на САД нема да можат редовно да ја користат базата Хаифа, најголемата поморска инфраструктура на Израел. Тој изјавил дека најверојатно кинеската разузнавачка служба ќе претставува зголемен ризик за оперативната безбедност на американската флота.
Со оглед на нејзината локација и многу добри односи меѓу САД и израелската војска, поморската база Хаифа редовно е домаќин на американските поморски бродови на редовна основа. Минатата година во ова пристабниште пристигна носачот на авиони на “USS George W. Bush”,  а американскиот амфибиски брод Iwo Jima” пристаништето го користеше во март 2018 година. Американскиот разорувач “USS Donald Cook” помина кратко време во Хаифа во јуни оваа година.
Меѓутоа, ако СИПГ ја преземе контролата над делот за комерцијални пристаништа, како што е предвидено, тоа нема да биде можно во иднина.
“Кинеските оператори на пристаништата ќе можат внимателно да го следат движењето на американските бродови, да бидат свесни за активностите за одржување и да имаат пристап до опрема која се движи до и од местото за поправка и слободно ќе комуницира со нашата екипа за време на долги периоди на престој во пристаништето”, изјавил на конференција на Универзитетот во Хаифа минатиот месец адмирал Ругхед.
“Значајно е што информациските системи и новата инфраструктура, кои се дел од пристаништата, ја зголемуваат веројатноста за информации, а електронските системи за следење ги загрозуваат американските информации и сајбер безбедноста”, додал пензионираниот американски адмирал.
nosac George Washington udarna grupaФОТО: Ударна група на носачот на авиони “Џорџ Вашингтон“
SIPG работи како најмодерно контејнерско пристаниште во светот и го поврзува пристаништето во Шангај со други големи терминали во Кина. Иако компанијата е формално јавна, поголемиот дел од нејзините акции ги држи регионалната влада на Шангај. Како што наведивме, Шангајската меѓународна пристанишна група во 2015 година доби 25-годишна концесија за новиот Bay Terminal во Хаифа во 2015 година и ќе го преземе бизнисот во 2021 година.
Во други странски пристаништа со нови кинески превозници, како што се Hambassanos во Шри Ланка, Гвадар во Пакистан и повеќенаменското пристаниште Џибути, безбедносните претставници на некои земји во поширокиот регион изразија загриженост во врска со можноста за двојни пристанишни концесии. Пристаништата може да биде подеднакво корисни и за трговските бродови, како и за поморските флоти, пишува порталот американскиот портал, а воените планери забележаа дека договорите за користење на овие пристаништа се дизајнирани така што некои од нив, пред се во Џибути, може да се користат за проширување опсегот на кинеската морнарица.
Но, договорот беше склучен и кинескиот гигант од Шангај наскоро почна да работи на терминалот. Дури и ако конвенцијата на Хаифа не предвидува воени цели, речиси сигурно ќе биде на изнајмениот “Bay Terminalu” да има кинески разузнавачки агенти, веројатно под маската на пристанишните работници. Пентагон со право треба да размислува за побезбедна локација, далеку од несакани погледи и современи електронски контролни системи кои ги имаат сите модерни пристаништа во светот.
Дури и ако оваа работа беше склучена во времето на Обама, кога односите меѓу САД и Израел, наводно, “не беа на високо ниво”, фактот да бизнисот да оди понатаму  ја потврдува познатата поговорка ” дека Израел е опашка која заманвнува на америчко куче“, а не обратно како што е вообичаено..
Извор:logicno