Иран наместо Боинг и Ербас ќе го купува рускиот Супер Џет 100 ?

0
84

Откако американскиот претседател Доналд Трамп донесе одлука за еднострано повлекување на САД од меѓународен договор за развој на иранската нуклеарна технологија и враќање на старите и воведе нови санкции против Техеран, беше јасно дека со тоа многу профитабилни договори на некои американски и европски компании, склучени со иранските партнери дека ќе пропаднат. А, еден од највносните, покрај она енергетиката, секако се оние кои се однесуваат на иранското купување на повеќе од 200 современи патнички авиони, наменети за обновување на застарената воздушна флота на својата национална авиокомпанија, за што Техеран беше подготвен да одвои триесет милијарди долари. Стануваше збор за најголемите авиони со кои располагаат американскиот гигант Боинг и Европскиот Ербас.

И покрај напорите на менаџментот на овие две мега-компании да се изземат од противиранските санкции на пакетот на Белата куќа (што вклучува санкции против компании кои се соработуваат со Иран во некои економски сфери) и зачувувањето на десетици милијарди долари за договори со Техеран, Доналд Трамп беше неприкосновен. Прекршувањето на Иран и промената на нејзиното политичко лидерство и целосниот политички естаблишмент на таа земја, формирана по Исламската револуција во 1979 година, беше и остана главна цел на надворешната политика на Трамп, која во оваа смисла речиси сигурно може да се потпре на главните американски партнери од Блискиот Исток, Израел и Саудиска Арабија, поради нивната идентична перцепција за Иран како најголем регионален ривал, не само воена и безбедност, туку и економска.

Сепак, една земја во голема мера може да ја искористи острата анти-иранска политика на Трамп, првенствено санкционираната, а тоа е Русија – самата изложена на силни економски и дипломатски санкции на Западот. Ако е така, вечерните вести исто така сведочат дека иранскиот национален авиопревозник Иран Ер ја објави можноста за полнење на својата флота (годишно) со купување авиони произведени надвор од САД и Европската унија. Рускиот Сухој Суперџет 100 (ССЈ-100) ќе биде најуспешниот партнер, извести на 3-ти ноември. директор на Иран Ер Фарзане Шарафбафи (инфо: Ројтерс).

Според нејзините зборови, Техеран има потреба од воспоставување на комерцијални врски со оние производители на авиони, кои не зависат од испораките на американските делови и добивањето на потребни лиценци од владата на САД. “Ние ќе бидеме задоволни од (странските) компании кои ќе можат да ги испорачаат потребните авиони за” Иран Ер “. Подготвени сме да ги купиме (руски) SSJ-100 или други линиски авиони, кои не се произведуваат во европските земји “, изјави Шарафбафи.

Напоменуваме дека авионите SSJ-100 се со средна големина и не можат да бидат заменети со најголемите авиони на овие американски и европски производители, но се сомневаме дека ова ќе биде проблем за Русите и затоа, во случај на реализација на договор со Техеран, премногу да се жалат, од Боинг и Ербас, кои губат десетици милијарди долари.

Потсетуваме: американскиот министер за финансии, Стивен Мнучин, истиот ден кога Доналд Трамп на 8 мај ја објави одлуката за еднострано повлекување од нуклеарниот договор со Иран, објави укинување на дозволите за испорака на “Боинг” и “Ербас” на Иран (“Ербас”, иако европска компанија, дел од компонентите за производство на авиони добива од САД и затоа бара лиценца од САД, обратно ZM.).