Откако завчера, веднаш по полетувањето, се урна авионот “Боинг 737” MAX во сопственост на “Етиопијан ерлајнс”, кога загинаа сите патници и членови на екипажот, расте загриженоста за американската мега компанија Боинг.

Имено, станува збор за уште една авионска несреќа од ист тип за помалку од пет месеци – и на ист начин – веднаш по полетувањето (инфо: CNBC).
Акциите на Боинг паднаа за речиси 10 отсто пред почетокот на главната трговија на Њујоршката берза во понеделникот, 11-ти март. Поточно, тие паднаа за 9,12%, а сега тие се 384 долари по акција.

Споменатиот авион на Етиопската национална авиокомпанија се урна југоисточно од главниот град Адис Абеба, каде што починаа 149 патници и 8 членови на екипажот.

Тој полета од аеродромот во главниот град во 08:38 по локално време, при поволни временски услови, а врските со него беа прекинати по 6 минути, соопшти етиопската авиокомпанија.

Пред тоа, капетанот на авионот објавил проблеми и намери за враќање на аеродромот од кој полетал, за што добил позитивен одговор.

Станува збор за новиот Boeing 737 MAX 8. Истиот тип кој беше во сопственост на индонезискиот Лајон Ер, кој падна на Јаванското Море кон крајот на октомври. Тогаш нејзиното поврзување со контролната кула во Џакарта беше загубено 13 минути по полетувањето. Загинаа сите 189 патници и членови на екипажот.

Причината за падот на авионот во сопственост на “Етиопијан ерлајнс”, кој е во употреба само четири месеци, сè уште е непознат.

Сепак, експертите тврдат дека две несреќи на сосема нови авиони во толку кратко време се многу ретки.

“Тоа е речиси непознато”, изјави Џон Кокс, висок истражувач на истраги за несреќи и поранешен пилот на авиокомпанијата. Тој и многу други експерти веруваат дека истрагата за оваа несреќа е сеуште во рана фаза и дека нема индикации дека овие две несреќи се предизвикани од еден ист фактор.

Боинг 737 MAX е гордост на американскиот производител на авиони – Боинг. Тој достави 350 такви авиони на авиокомпании ширум светот од мај 2017 година, а според податоците за јануари оваа година, нарачани биле уште дури 4660.

Меѓутоа, оваа последна катастрофа покренува голем број прашања за тој авион. Членовите на екипажот изразуваат загриженост за овие настани. Нивната асоцијација, која представува 50.000 работници од 20 авиокомпании, соопшти дека официјално било побарано од Федералната администрација за воздушен транспорт на САД да спроведе истрага за причините за падот на авионот.

Компанијата Боинг од своја страна соопшти дека таа има свој тим, подготвен да помогне во истрагата за несреќата.

А првите проблеми со “Боинг” веќе се појавуваат: Управата за цивилно воздухопловство на НР Кина (CAAC) објави дека кинеските авиопревозници ја суспендираат употребата на авионот “Боинг 737” MAX заради несреќата во Етиопија до понатамошно известување. “Имајќи предвид дека двата инциденти во кои се вклучени неодамна испорачаните авиони” Боинг 737 “MAX-8 и кои беа во фаза на полетување, тие имаат одреден степен на сличност”, соопшти СААС.

Иста одлука донесе и наведената етиопска авиокомпанија, додека Сингапур и Индонезија објавија дека внимателно ја следат состојбата при што не ги прекинале летовите на овој тип на авиони.