Добро познати се ефектите од недостатоток од сон, како што се чувствата на самозаладување и незадоволителна работа. Но, дали знаевте дека недостатокот на сон може да има длабоки ефекти врз вашето физичко здравје?

Спиење и замор

Секое трето лице страда од слаб сон, а за тој стрес најчесто се криви сметките и одењето на работа.

Сепак, цената на сите тие непроспиени ноќи е повеќе од лошо расположение и недостаток на внимание.

Редовното слаб сон ве става во опасност од сериозни здравствени состојби, вклучувајќи ги и дебелината, срцевите заболувања и дијабетесот – и тоа ви го скратува вашиот животен век.

Сега е јасно дека сонот на цврста ноќ е неопходен за долг и здрав живот.

Колку спиење ни треба?

На повеќето им треба околу 8 часа квалитетен сон во текот на ноќта за да функционираат правилно – но на некои им треба повеќе, а некои помалку. Она што е важно е да откриете колку спиење ви треба, а потоа обидете се да го постигнете.

Како општо правило, ако се разбудите и го поминете денот сакајќи да спиете, веројатно нема да заспиете.

Различни фактори можат да предизвикаат слаб сон, вклучувајќи здравствени состојби како што се апнеја на спиење. Но, во повеќето случаи, тоа е поради лошите навики на спиење.

Откријте вообичаени медицински причини за замор.

Што се случува ако не спијам?

Сите доживеале замор, лошо расположение и недостаток на фокус, кои честопати придружуваат слаб сон во текот на ноќта.

Повремената ноќ без спиење ве тера да се чувствувате уморни и раздразливи следниот ден, но тоа нема да му наштети на вашето здравје.

После неколку непроспиени ноќи, менталните ефекти стануваат посериозни. Вашиот мозок ќе забави, ќе ви го отежни концентрирањето и донесувањето на одлуки. Ќе  почнете да се чувствувате уморни и ќе заспиете во текот на денот. Ризикот од повреди и несреќи дома, на работа и на патот исто така се зголемува.

Доколку продолжите така, недостатокот на сон може да влијае на целокупното здравје и да ве натера да бидете склони кон сериозни медицински состојби како што се дебелината, срцевите заболувања, високиот крвен притисок и дијабетесот.

7 начини да имате добар ноќен сон можат да го подобрат вашето здравје:

Спиењето го зајакнува вашиот имунитет

Ако ви се чини дека ќе добиете настинка и грип, би можеле да го обвините вашиот сон за тоа. Продолжениот недостаток на сон од сон може да го наруши вашиот имунолошки систем, оставајќи ве помалку способни да одолеете на вирусите.

Спиењето може да ви помогне да изгубите тежина

Ако спиете помалку, тоа може да значи дека добивате тежина! Студиите покажаа дека луѓето кои спијат помалку од 7 часа на ден добиваат поголема тежина и се изложени на поголем ризик да станат дебели од оние кои имаат 7 часа спиење.

Луѓето кои се незадоволни од спиењето, се смета дека имаат намалено ниво на лептин (хемикалија која ве тера да се чувствувате полни) и зголемено ниво на грелин (хормон што го стимулира гладот).

Спиењето го подобрува менталното здравје

Со оглед на тоа дека едно ноќно спиење може да ве направи раздразливи и да не се чувствувате убаво следниот ден, не е изненадувачки што хроничното неспиење може да доведе до долгорочни нарушувања на расположението, како што се депресија и вознемиреност.

Кога биле испитани лица со вознемиреност или депресија и нивните навики за спиење, повеќето од нив спиеле помалку од 6 часа во текот на ноќта.

Спиењето спречува дијабетес

Студиите сугерираат дека луѓето кои обично спијат помалку од 5 часа во текот на ноќта, се изложени на зголемен ризик за развој на дијабетес.

Се чини дека истекувањето на длабок сон може да доведе до дијабетес тип 2, промена на начинот на кој телото обработува гликоза, што телото го користи за енергија.

Спиењето го зголемува сексуалниот нагон

Мажите и жените кои не спијат доволно добро имаат помало либидо и помалку интерес за секс, сугерираат истражувањето.

Мажите кои страдаат од апнеја на спиење – нарушување во кое отежнато дишење доведува до прекин на спиењето – исто така имаат тенденција да имаат пониско ниво на тестостерон, што може да го намали либидото.

Спиењето ги намалува срцевите заболувања

Долгорочниот недостаток од сон се чини дека е поврзано со забрзан отчук на срцето, зголемен крвен притисок и повисоко ниво на одредени хемикалии поврзани со воспаление, што може дополнително да ви го задуши срцето.

Спиењето ја зголемува плодноста

Тешкотиите во зачнувањето се наведуваат како еден од ефектите на недостатокот на сон и кај мажите и кај жените. Очигледно, редовните нарушувања на спиењето можат да предизвикаат проблеми со зачнувањето со намалување на секрецијата на репродуктивните хормони.

Како да се надомести изгубениот сон

Ако сте непроспиени, постои само еден начин да го надоместите тоа – повеќе спиење.

Тоа нема да се случи со една рана вечер. Ако со месеци сте имале недостаток на сон, сте претрпеле значителен долг за спиење, па очекувајте закрепнувањето да трае неколку недели.

Почнувајќи од викенд, обидете се да додадете час или 2 спиење. Начин да го направите ова е да одите во кревет кога сте уморни и да му дозволите на вашето тело наутро да ве разбуди (не е дозволено будилник!).

Очекувајте прво да спиете повеќе од 10 часа во текот на ноќта. По некое време, количината на време на спиење постепено ќе се намалува на нормално ниво.

Не потпирајте се на кофеински или енергетски пијалоци како краткорочен стимуланс. Тие можат привремено да го зајакнат вашата енергија и концентрација, но можат долготрајно да го пореметат вашето спиење.

Dubai-Portal