Коронавирусот го нокаутира и Боинг: Нема повеќе пари ниту за дивиденда на акционерите

0

Поради финансиски загуби, наводно предизвикани од пандемијата на новиот коронавирус, американскиот превозник „Боинг“ привремено престана да плаќа дивиденди на своите акционери, се вели во соопштението на компанијата.

Според изјавата на авиокомпанијата, „Боинг“ презел голем број мерки за да се спаси себеси пред заразата и паѓањето на побарувачката за воздушно патување. Со суспендирањето на исплатите на дивиденда во компанијата, беше решено до крајот на годината да се замрзне платниот список на извршниот директор на компанијата Дејвид Калхун и Лери Келнер, објави Вол Стрит Журнал.

„Боинг ги привлекува сите свои ресурси за да го одржи производството, да ги поддржува своите вработени и клиенти, за да не го прекине синџирот на снабдување долгорочно за време на криза поврзана со пандемијата предизвикана од новиот вирус СОВИД-19“, се вели во соопштението.

Сепак, од почетокот на 2020 година, пазарната вредност на Боинг опадна за 70%. Концерн на компанијата  побарал мултимилионска помош од американските власти, но била одбиена. Поради ова, компанијата одлучи да го намали персоналот, но главната причина е пониската побарувачка за неговиот авион и суспендирањето и раскинувањето на постојните договори за испорака на 737 MAX. Во овој поглед, епидемијата што пристигна во САД во март има многу мало влијание врз работењето на компанијата.

Потсетуваме дека авиокомпанијата Боинг беше во сериозна криза пред коронавирусните проблеми. По две катастрофи, сите модели на Боинг 737 MAX беа заземјувани минатата година. Поточно, на 10 март 2019 година „Етиопијан ерлајнс“ Боинг 737 MAX 8 се урна во Етиопија, при што загинаа 157 лица и додека 189 луѓе загинаа на 29 октомври 2018 година во авионска несреќа на сличен модел на Lion Air во Индонезија.

Поради проблеми со моделот 737 MAX, авиокомпанијата не доби ниту една нарачка за нови авиони во јануари 2020 година и „Боинг“ престана да работи на производство на 737 MAX додека тврдеше дека „Ковид-19“ не е посебен вирус во САД и дека тоа малку посилен грип .

До 20 јануари 2020 година, Боинг продолжи да произведува авиони, иако го забавува темпото на производство. Си-Ен-Ен тогаш изјави дека околу 400 авиони се собрале во фабриките во Вашингтон и Тексас.

Боинг се надеваше дека ќе го продолжи производството на 737 MAX кон средината на 2020 година. Корпорацијата објасни дека нејзините очекувања се засноваат на „искуство во процесот на сертификација“ и сега епидемија епидемија. Точно е дека патничките летови се масовно откажани и, според тоа, невозможно да се сметаат на нови нарачки. Сепак, сè уште не постои сертифициран безбедносен модел, и без тоа е невозможно да се пазари. Затоа, коронавирусот дојде како соодветен изговор за да се намали бројот на работници, да се започнат производните линии и на крајот да се исплатат дивиденди на акционерите, што силно ќе влијае на кредибилитетот на групата и ќе го постави прашањето како ќе ја преживее кризата што започна со продажба на сомнителниот безбедносен модел, што го објаснивме претходно. во повеќе анализи на оваа тема.

Извор:WSJ